Egypten, del 46

Idag har jag haft min sista dag av guideintrot. Imorgon börjar jag på allvar. Den här dagen har gått åt till hotellvisningar. Alltså har vi åkt omkring från hotell till hotell och gått med på en liten hotellvisning på respektive hotell, för att ha lite mer knowledge om dem. Behövligt, men ack så tråkigt.  Start var det kl.8.45, och 8 hotell stod på listan. Runt kl.15.45 var vi färdiga, åååh vilken lång dag.  Med mig hade jag lokalguiden Fam och en chaufför. 8 hotell gick vi igenom alltså, så har en massa ny information i huvudet, skoskav på fötterna och 8 välkomstdrinkar i magen. Men nu är det gjort och jag känner att jag känner till hotellen lite bättre.

Natten mellan fredag och lördag stack jag iväg till Cairo för att obsa vår ON (overnight) utflykt med vår svenska guide Anette. Med oss hade vi lokalguiden Ramy. Start var det kl.01.15, så jag visste på förhand att det inte var någon idé att ens försöka gå och sova innan, så jag och Hanna åkte till New Marina för att ta en liten drink på Papas. Hemma var jag ungefär kl.00.15, och så packade jag lite och gick ut för att möta Anette. Så väntade vi på att bussen hämtade oss, och så hämtade upp våra 14 gäster som skulle följa med oss under dessa två dagarna i Cairo.

Cairo var härligt som vanligt. Vi besökte Mohamemd Alis alabastermoské, Egyptiska museumet, Khan el Khalilis basaarområde, Pyramiderna, Sfinxen, koptiska Cairo, en guldbutik osv. Dagarna var långa och fyllda med program och jag somnade i bussen varje chans jag fick.

På söndag startade vi från Cairo ungefär kl.15, och tillbaka i Hurghada efter några stop var vi ungefär kl.21. Väl hemma var jag inte värst trött, så jag tog en dusch, väntade på att Hanna skulle komma hem (hon hade också varit i Cairo, på finska OD (over day)), och så fixade vi oss och åkte till New Marina. Väl framme tog vi en drink på Papas, och så gick vi till Ministry of Sound för att höra på Hannas kompis, som skulle vara DJ där den kvällen. Hemma var jag runt kl.04, sömn fick jag runt kl.05, och väckning hade jag kl.07.30, eftersom jag hade hotellvisningar idag. Sånt. Livet går i 170km/h som bäst.

Lämna en kommentar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )