Cypern, del 7

Efter torsdagens utflykt hade jag halv fri dag, och på mitt och Anskus schema stod endast ”upplev Cypern”. Fine, tänkte vi, tog bilen och stack iväg. Med oss hade vi Anskus kompis Tiia som var på besök här. Vi startade kl.16 från Agia Napa vilket var perfekt eftersom vi kom fram till vårt resmål, Afrodites strand, passligt till solnedgång. Det var en jätte härlig och vacker strand, och solnedgången gjorde det hela tusen gånger bättre. Efter det fortsatte vi ännu till staden Pafos som ligger på andra sidan ön sett från Agia Napa så det var kul att få se lite annat trots att solen gått ner då redan. På vägen hem till Agia Napa stannade vi i staden Limassol för lite ärenden och sedan körde vi hem. Hemma var vi efter kl.22 nångång och slutade dagen med lite midnight-McDonalds. Var så skönt att komma bort lite, och få se lite annat.

Fredagen hade jag endast jobb, hjälpte till våra skandinaviska kolleger på flygplatsen och på kvällen hade jag service på några hotell.

Lördagen, hade jag min första riktiga lediga dag. Började med att sova en nästan 12 timmars nattsömn (behövde det verkligen, och gud vad skönt det var) och steg upp kl 11.30. Började dagen med frukost och lite städning av lägenheten. Kl.14 kom Ansku hem på siesta så vi gick till poolen där vi låg en timme ungefär innan det var dags för Ansku att åka tillbaka på jobb. Jag följde efter 10 minuter senare eftersom solen redan gått så pass ner att det var skuggigt för det mesta på hela poolområdet. Jag fortsatte med att tvätta kläder och eftersom det var världens långsammaste tvättmaskin så underhöll jag mig med två filmer innan alla kläder var färdiga. Senare gick vi hela kvarstående teamet på middag till Nikitas där vi avslutade kvällen med god mat.

Idag, söndag, har jag haft en otroligt lugn dag, hotellservice på förmiddagen, två timmar i vår Sun Garden barnklubb och så har jag suttit på kontoret och printat välkomstmaterial och träfftider som jag nu ska köra ut till hotellen. Sista veckan börjar imorgon; sista finska arrivalflyget och vår sista vecka på Cypern.

Lämna en kommentar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )