Härlighet nummer ett

Igår. Härlighetsdag nummer ett. Hade en otroooligt bra dag igår. Får varma rysningar i hjärtat bara av tanken av gårdagen.

Började morgonen på lite dåligt humör, bara 3,5 timmars sömn och så. Men åkte iväg på vår båtutflykt med Rie och Frida från Apollo och blev snabbt på bättre humör. Vi hade inte så många gäster, så det var gott om plats på båten. Inte så lönande för företaget, men skönt. Vi hade vädret på vår sida från första stund, sol från en molnfri himmel, nästan ingen vind alls och inga vågor. Gästerna bara njöt av vädret, och vår guidning föll på plats till 100%. Vi besökte saltvattensgrottan Papanikolis, staden Vathi på Meganissi, åt den alltid goda lunchen på stranden Red stone på Lefkas och så besökte vi ön Skorpios. Och på väg från Papanikolis till Vathi fick vi även syn på en flock delfiner! De rör sig mycket delfiner här i området, men de har inte synts till änu denna säsong, så det var extra roligt för både gäster och besättning att se dem. Delfinerna här är väldigt små jämfört med delfinerna i Gambia, och så var det inte lika många som vi såg igår men visst är de vackra djur ändå.

Så vi hade tur med väder och delfiner, vi hade en härlig besättning ombord och guidningen gick jätte bra. Vad mer kan man begärä?

När vi kom tilbaka åkte jag nästan genast hem och gick och la mig, föregående natts vakande kom ikapp mig och jag sov 3 timmar innan jag vaknade kl.20:30. Skönt. Vaknade av att Tim sände mig ett meddelande och frågade om jag vill komma till Lefko på en drink. Steg upp och klädde på mig och cyklade mot Lefko, men på vägen dit stötte jag på Apostolis och han bjöd mig med på middag. Har inte pratat med Apostolis på evigheter känns det som, så jag sa att jag skulle cykla upp och säga hej till Tim och så möta Apostolis på restaurangen Mirmidones. Tim hade tråkit i sin ensamhet på Lefko, så jag stannade en stund och pratade med honom, men sedan tog hungern över så cyklade vidare till restaurangen. Innan jag åkte bestämde jag och Tim oss för att åka till det nyöpnade ”Bitch bar” (nej, jag menar inte ”Beach bar” och ja, det är det värsta namnet ever, jag vet) efter att jag ätit och Tim slutat jobbet, för att ta oss en titt och för att Tim skulle presentera mig för någon.

Jag hade en av de godaste middagarna sedan jag kom hit, med Apostolis. Så sjukt god mat. Fick även chans att prata med honom, och det var kul, det var så länge sen sist. Han har haft en massa stress på jobbet, så har inte velat stressa honom ännu mera och så hade han sin flickvän här på besök – så det var verkligen länge sen. Men kul hade vi.

Efter middagen ringde jag upp Tim igen, och vi bestämde oss för att träffas utanför Cafe di Paris. Jag var på plats innan honom och beställde en milkshake medan jag väntade. När han kom tyckte vi att vi skulle stanna på Cafe di Paris först en stund, och fortsätta sedan till Bitch Bar. Jag drack upp min milkshake, Tim beställde en drink och så pratade vi med ägaren Panos. Härlig kombination.

Från Paris fortsatte vi vidare, stannade till hos mig för att hämta några grejjer, och så körde vi till Bitch bar. Tyvärr var det inte öppet än utan de var bara där för att städa och ställa i ordning för säsongen. Vi hittade istället till ”Rouge Booze” (konstiga barnamn här), som egentligen är en poolbar på ett hotell, men det var så mysig där. Det var bara några få andra människor där, plus oss och så den trevligaste baristan i hela världen. Herregud jag gillade henne genast, så vanlig, så vänlig, så glad, så ”laid-back” – precis som själva baren. Satte oss på en soffa brevid poolen, beställde en varsin drink och bara njöt av kvällen och musiken (en soft blanding av beatles, rolling stones, jack johnson, blues och jazz). Vi träffades på Cafe di Paris kl.22:30 – därefter har jag inte sett på klockan tills jag kom hem, men otrolig roligt måste vi ha haft med Tim eftersom jag kom hem kl.03:00. Vi bara satt där och pratade, pratade, pratade. Härligt slut på en härlig dag.

Utan dessa härliga människor här vet jag inte vad jag skulle göra

Lämna en kommentar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )