Marathoninlägg om marathondag

Vilken marathon dag igår.

Började dagen med välkomstmöte för finska gästerna, det gick bra, hade inte så många gäster men de som kom var trevliga. Därefter hade vi lite kontorsarbete, men hade gott om tid att ta en liten siesta på dagen. Cyklade hem och vilade lite innan det var dags för kvällsservice på hotellen. Cyklade nästan genast till gymmet, och efter det hade vi kommit överens med Alexandra från Air Tours att vi skulle äta middag tillsammans. Vi gick och äta på restaurang Panorama och det var en positiv överraskning. Har inte ätit där innan, men restaurangen var väldigt mysig, menyn var omfattande och maten god. För att inte tala om sällskapet.

När vi hade ätit klar vår goda mat skulle vi gå till De Vines Bar för att möta upp med Apollo teamet. Men det som borde ha tagit oss 5 minuter att gå, tog oss 1 timme och 10 minuter eftersom vi träffade så många bekanta på vägen som vi blev och prata med. Först gick vi förbi hamnen, och Apostolis vinkade till oss att komma och sätta ner oss så vi gick över till honom och pratade en stund. Därifrån gick vi vidare, men träffade Michaelis och Yannis vid restaurangen El Greco och de ville gärna bjuda oss på varsitt glas vin. De är bröder, och supertrevliga så vi satte oss gärna ner i deras sällskap. Här blev vi ganska länge, och Rie kom även förbi en sväng, men till slut gick vi vidare mot De Vines. Där väntade Jessica, Telis, Simon och Eric redan på oss. Vi spelade några omgångar pingis och biljard, beställde Svensk cider av den danska bartendern och hade allmänt kul.

Eftersom jag hade bara slängt på mig första bästa kläder för att hinna från gymmet för att träffa Alex, och eftersom vi skulle fortsätta vidare gick jag hem en sväng (bor typ 50 meter från De Vines) för att byta kläder och skor. När jag kom tillbaka var alla redo, så vi gick vidare mot baren Saloon där vi skulle ta varsin drink och sedan fortsätta till Centro. På väg till Saloon såg vi bekanta ansikten på Centro som bl.a. Sotiris, så vi lovade komma tillbaka snart. På Saloon var det dock mycket folk igång, så vi tog lite längre tid där en väntat. Även Rie och Veljan var med ut! Saloon är ändå inte en av mina favoritställen så jag beslöt mig för att gå till Centro innan de andra och vänta på dem där. Så jag gick, 20 meter, till Centro och hälsade på Tim och Sotiris. Satte mig vid ändan av baren för att kunna prata med dem och snart kom även alla andra till Centro. Centro bjöd på goda drinkar, lite drama och långa diskussioner med Sotiris. Tiden bara flög iväg, mittiallt var klockan 05:00 och vi var hungriga. Så jag och Sotiris gick längre ner på gatan och åt en god natt-snack (igen, vi gjorde det föregående kväll också). Hemma var jag 05:50 så blev en rätt så sen kväll.

Jag hade jobb dagen efter, så det var bara att lägga väcking på 08:00, duscha, ta på uniformen och cykla iväg till hotellen. Sotiris syster äger det hotellet vi brukar besöka först, och när han gick hem sa han att jag skulle väcka honom när jag kommer kl.09. Han kanske inte förstod att jag verkligen skulle göra det, för när jag bankade på hans dörr kl.09:10 så var det en väldigt trött/morgonarg person som öppnade dörren. Men det var hans idé så han fick vad han bad om haha! Väckte honom bara för att låna hans iPhone laddare eftersom min var död och hade min egen laddare på kontoret.

Hur klarar vi oss på bara några timmars sömn om nätterna? Jag säger inte att jag inte skulle vara trött när jag vaknar, men när man som guide oftast jobbar 12 h om dagen, så är den enda lediga tiden på kvällen och först då kan man ägna sig åt ett socialt liv. Så vi brukar gå ut rätt så ofta, ibland dagligen. Det betyder ju inte att vi är fulla varje dag, oftast dricker vi inget alls men det blir rätt så sena kvällar. Men jag skulle aldrig göra det ifall jag skulle känna att det skulle påverka mitt arbete, det är klart. Men det gör det heller inte, så det är värt att offra lite sömntimmar för att gå ut med kompisar och ha roligt. Man får så mycket gjort att det känns som man får in två dygn på 24 timmar, och jag älskar den känslan. Var vaken från kl.09 till kl.05 följande dag, en maraton dag alltså.

Lämna en kommentar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )