Grekland, del 42

Har tillbringat en och en halv dag i Parga med resten av teamet. Det var verkligen vad jag behövde. Vi fick pratat ut om alla problem. Vi pratade med vår chef, och det hjälpte verkligen. Har en jätte bra chef, tack gode gud att hon finns här. Efter det tillbringade vi resten av tiden till att umgås med varandra, äta gott och bara slappna av. Och som jag behövde en liten maisemanvaihdos. Känner mig verkligen lite som ny nu. Parga är en härlig stad, och att få träffa alla kolleger ordentligt, inte bara 15 minuter på flygplatsen varje måndag, var skönt.

På lördag körde vi alltså upp till Parga – inte helt utan äventyr. Avis som vi samarbetar med gav oss en fin hyrbil, en convertible Smart. Härlig i sig, men allt annat än i skick, så den lämnade oss på vägen 15 minuter innan vi var framme i Parga. Så de fick skicka en annan bil och hämta oss. När vi kom till Parga hade vi först en diskussion med vår chef, och efter att allting var upprett gick vi på kaffe och sedan drog jag vidare till mitt hotell för natten, Athina. Vi lagade oss klara och gick på middag till en fin restaurang med god mat. Efter maten blev det en drink, men sedan var jag så trött så jag tog taxi tillbaka till hotellet.

Följande morgon var det väckning, och vi träffades vid hamnen i Parga där vi tog båten till Valtos Beach, en stor strand på andra sidan Parga. Vi tog oss till en av de härligaste strandbarerna jag någonsin sett – Cape North West. Verkligen mysig, fin och trevlig plats. Rekommenderas! På stranden tillbringade vi nästan 8 (!) timmar innan jag fick tillräckligt och vi åkte tillbaka till Parga, tog en härlig efter-stranden-jag-behöver-något-extra-saltigt-pizza innan vi satte oss i bilen och körde tillbaka till Nidri och Lefkas.

Den här bilden är tyvärr inte från vår senaste resa, utan från vårt föregående Parga-besök. Men tror jag aldrig la upp någa bilder, och vill visa hur fint Parga är.

Kaffe på strandpromenaden i Parga.

Utsikten från mitt hotellrum.

Tillbaka in till centrum för en kväll ute på stan.

Massa folk igång.

Följande dag tillbringades här, Cape North West – rekommenderas!

Härlig bar/restaurang/taverna i New Hampton stil.

Lämna en kommentar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )