Tallinn 21-22.4

Långledighet var det ja. Lite längre än planerat då jag varit sjuk ända sen vi kom hem från Tallinn. Men för att tala om Tallinn. Vilken fantastisk resa! Igen! Vi hade tänkt pröva ett annat hotell den här gången, men blev ändå dragna tillbaka till samma hotell, och bra var väl det. Så härliga rum, så härligt spa, så bra betjäning. Vi kom fram på måndag runt lunchdags, tog en paus på hotellet och gick sedan iväg på en promenad runt stan. Och det blev en lång promenad, gick på utsidan av hela gamla stan, igenom Toompea park, tillbaka till centrum och så till hotellet. Vi gick så mina skor gick sönder, true story!

Efter promenaden blev det några timmar av spa. Bubbelpool och mojitos, inte illa alls. Badade tills jag mest liknade ett russin, och gick sedan upp till rummet för att koppla av. En kort tupplur senare var det redan kväll och dags att laga sig klar för kvällen. Blev kjol och tunn blus med läderjacka, men det var inte så kallt, och det kändes faktist riktigt skönt. Vi gick till gamla stan och råkade se en fin terass utanför en restaurang. Vi gick på skoj och kollade menyn, och bestämde oss för att stanna. Blev blåmusslor och vittvin, vaktel till huvudrätt och glass till efterrätt. Clayhills restaurang, kan rekommenderas! Terassen är härlig, uppvärmd, med sköna utemöbler och filtar ifall det blir kallt. Betjäningen var på topp och maten jätte god. Efter middagen tog vi ännu en drink på hotellet och sedan var det redan midnatt och vi somnade båda gott.

Nästa morgon var det väckning, sedan hotellfrukost, och så tillbaka och sova. Skönt när man inte har bråttom. När vi vaknade igen var det dags för bubbelpoolen igen. Några timmar gick igen åt jätte snabbt och så småningom checkade vi ut och så erövrade vi stan igen. Gick och tittade på folk och kollade runt i butiker, tog paus på en terass, hade egen picknick i en park och bara njöt av vårvädret. Eller jag njöt så gott jag kunde, kände redan i det här skedet at jag började bli sjuk. Innan båten gick på kvällen var vi ännu och köpte lite ”souvenirer” till oss själva och så var det dags att ta sig hem. När vi gick tillbaka till båten blev jag riktigt sjuk och satt i feberfrossa hela vägen hem. Inte så nice. Men annars var resan riktigt toppen, Tallinn är alltid lika fint. Två dagar gick jättefort, men samtidigt gjorde vi så mycket att det känns som om vi var där längre. Det kändes som en riktigt semester.

Lämna en kommentar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )