Instagram i Augusti

När Augusti började var vi långt borta i värmen, på bröllopsresa på Bali. Känns fortfarande overkligt att vi varit där! Vi besökte en kvällsmarknad och provade lokala maträtter, här äter Jani något som heter Sate.
En dag hyrde vi en skooter och åkte runt ön. Vi stannade i mysiga Ubud och gick på marknad, åt lunch, shoppade lite och så gick vi och tittade på olika tempel. Älskade verkligen Ubud, och nästa gång måste vi se till att tillbringa lite mer tid där.
Vi bodde på härliga Komune Resort på Keramas stranden. På första bilden ser ni Healt Hub där vi åt frukost nästan varje morgon. Och på andra bilden ser ni en av de två pooler som fanns. Ser så lyxigt ut. Ändå tyckte vi mer om poolen vid stranden så där tillbringade vi mest tid.
På skooterutlyfkten fick vi se massor av Bali. Risfält och risterasser, och så de fantastiska vulkanerna. På Bali finns många aktiva vulkaner, här på andra bilder är Mount Batur. Så häpnadsväckande. Bästa minnet från resan!
Vi avslutade bröllopsresan med några dagar i Kuala Lumpur. Hade sjukt fin utsikt från poolen. Så knäppt att ligga i en pool mitt i en storstad, omringad av skyskrapor. Härlig infintypool! Vi firade även Janis födelsedag här med finmiddag och utgång. Finaste människan!
Vår bröllopsresa tog slut och jag la upp en bild som vi egentligen tog under första dagarna, på vårt hotell i Sepang, Malaysia. Så fina solnedgångar där! När vi väl var hemma hade vi några fina dagar, och en kväll såg himlen ut som en dröm, sockervaddsmoln och rosa färger.
I slutet av Augusti besökte vi enligt tradition Blockfest, Nordens största hiphop festival. Jag klädde mig så swag jag kunde och hade det roligt. Lahti United hade överrasknings uppträdande och jag typ dog. Skreksjöng med till låten Signaali tills jag blev hes.
På Blockfest fanns det en härlig photobooth på VIP området och vi fånade oss på en rad bilder. Puss! Vi besökte Janis kompisar Tony &  Hanna och hälsade på ett gäng söta hästar som var så här nyfikna på vem vi var.

Lämna en kommentar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )